úterý 19. února 2008

Galerie

Někomu je Galerie léta notoricky známá, ale jsou mezi náma i tací, kteří o Galerii nemusí tušit a právě těm bych ráda věnovala tento příspěvek a celkově bych ráda poodhalila pár údajů ze zákulisí její "tvorby".

Galerie se "narodila" již v roce 2002 a první fotky byly z Prvního organizačního srazu, 28.10.2002 v Praze na Skalce. Za její "zhotovení" vděčíme našemu prezidentovi - fisovi a zároveň je prvním registrovaným uživatelem. Fotkama může přispět prakticky kdokoliv. Pro přispívání jsou však jednotná pravidla, aby Galerie k něčemu vypadala (budou vám sdělena v případě zájmu o příspěvek). Pokud máte po kterékoliv akci zájem se svýma fotkama přispět, stačí mi napsat do pošty na Lapiduchu nebo na e-mail - abysss@sg1.cz

Jednotlivá alba se třídí do kategorie Srazy, Cony, a pak se tam nachází ještě Staff srazy, kam ale nemůžou všichni - ale žádný strach, nové fotky ze staff srazů budou vždy v rubrice "Buďte v obraze" v Chevronu spolu s reportem a zápisem, takže vám nebudou zcela utajeny. Ty největší akce naleznete žlutě hned pod kategorií a menší srazy po rozkliknutí dané kategorie.

Skoro všechna alba bývají opopiskována, takže si třeba můžete osvěžit přezdívky lidí, které jste si nezapamatovali a připomenout si, co se na kterém sraze či conu dělo.

V minulosti se o popisky starali: fis, Johny Idler, Martja, Shake_meloun, Thor
V současné době se o popisky stará: Abysss a pomáhají jí Miniël, Thor, Tar-ara a náhodní dobrovolníci =)
O technickou stránku galerie se stále stará fis.

11 komentářů:

Jarmom řekl(a)...

Ty pravidla přispívání do Galerie by jednoznačně měly být na webu, hned někde při vtupu do galerie a co nejvíc viditělně. Nechat si je speciálně posílat poštou je nepraktické hned z několika důvodů a to jak pro správce galerie, tak pro přispěvatele.

fissie řekl(a)...

Ne. Soucasti tech pravidel je i FTP pristup na zapis, ktery samozrejme na web z, abych pouzil tvou frazi, nekolika duvodu vystavovat nebudeme :-)

Jarmom řekl(a)...

fis: mě ale nezajímá nějaké ftp, o tom jsem vůbec nemluvil. Dokonce ani nevím, že do ftp smí někdo jiný než admini. Já svoje fotky několikrát poslal ke zveřejnění a několikrát jsem byl napomínán za špatný způsob, španou velikost fotek atd. Dokud nebude aspoň tohle někde veřejně přístupné, dál v tom bude bordel, jako je teď!

Thor řekl(a)...

Mno ftp verejne byt nemusi, ale to kde o nej pozadat a jak maji bejt fotky velky apod. by nekjde viditelne umisteno melo ...

ja jsem se snazil sbirat a upravoat fotky od nekolika lidi kteri proste nemeli dost odhodlani to pro galerii upravovat, ale temer pokazde jsem byl napominan. To me odradilo na tolik, ze budu posilat jen svoje a to si este rozmyslim

Unknown řekl(a)...

Proto píšu, že kdo má zájem zveřejnit své fotky, aby mi napsal do pošty. Tam jsme se zpravidla dohodli na tom, jak mají fotky vypadat, kam je má nahrát a případně jsem pomohla s tímto postupem. Nepsala jsem to nadarmo, aby pak někdo udělal to, že si to hodí jen tak do klubu a hrozně se diví, že jsem tam jeho fotky nedala nebo že ho napomenu za nesprávný postup.

Thor řekl(a)...

Abysss abysss
Jenze, jak pises, kdo ma zajem. Problem je dneska temer pro nikoho problem ty fotky nahrad nekam na soukromo ... (ne jak pred 3 roky, kdy byl u nas kazdej byl vdecnej ze se muze pochlubit)

Takze jedinej, kdo ma zejem je fanklub jako celek, v tom to pripade reprezentovany tebou. Tim zajmem je mit dokomentaci cvych akci, proto by mel vychazet vztric maximalne fotografum, a ne jim hazet klacky pod nohy napr. v podobe strikniho trvani na jednie ceste sdileni.

Jarmom řekl(a)...

Abysss: problém je, že ty napomínáš lidi ještě předtím, než vůbec mají tušení, že nějaká pravidla existují a nebo že si o ně mají někam napsat. Což se nemůžou dozvědět, protože nikde není žádná informace o tom, že nějaká pravidla existují, nebo komu si o ně mají napsat. Minimálně doteď to nikde napsané nebylo a pokud to nebude viditelně napsáno přímo u galerie, tak to prostě vědět nebudou. Tenhle post tomu vůbec nepomůže, protože je prostě na místě, která nemá s galerií skoro nic společného.

Unknown řekl(a)...

Thore, nevím, kde jsi vzal to, že zájem má fanklub. Galerie je "skladiště" fotek pro lidi, kteří se nemohli zůčastnit, nebo kteří si chtějí zavzpomínat nad nějakým srazem. Je to od fanoušků fanouškům. Nikde v tom nevidím zájem fanklubu jako takového, je to jen o tom, co jsem zmínila výš. Vzpomínky!

Jarmom: Napomínám, napomínám, napomenula jsem jen tebe a to jen kvůli tomu, jakým způsobem jsi mi ve srazech odpověděl. Tak to nezevšeobecňuj. Všichni ostatní totiž dokázali reagovat dle mého postu a dokázali jsme se společně domluvit. Domluva nešla jen s tebou.

Unknown řekl(a)...

Jinak pokud jde o postup jako takový, ten se samozřejmě někam dát může, ale postupovala jsem tak, jak jsme se tenkrát dohodli na staff sraze a najednou to je špatně? Pokud bude fis ochotný dát do galerie někam ten postup, ať ho dá, ale stejně tu je ta část s nahráním mi to někam. Fotografům se poskytoval přístup na ftpčko dataxchg, aby si nemuseli shánět svůj vlastní prostor a do ftp galerie mám tuším přístup asi jen já, kvůli zodpovědnosti za obsah.

Thor řekl(a)...

Abysss
"kteří se nemohli zůčastnit, nebo kteří si chtějí zavzpomínat nad nějakým srazem. Je to od fanoušků fanouškům. "

A co jineho je fanklub, nez fanousci ??? ???

Jarmom řekl(a)...

Abysss. Tak se mi zdá, že y prostě nechápeš co se snažím říct: To, že u galerie není informace, jak do ní nahrát fotky, je prostě v principu špatně. I kdyby tam měla být jen blbá věta ve smyslu "pokud chcete dodat svoje fotky, kontaktujte xyz, nebo jděte tam a tam a tam se to dozvíte" tak by to mělo větší smysl, než když tam není nic. A ono by popravdě úplně stačilo, kdyby tam byl odkaz na nějaký free sdílecí server a preferované rozlišení fotek. Souhlasím že stálí přispěvatelé mohou mít přístup na ftp, ale pro člověka co občas udělá pár fotek někde kde nebylo moc jiných fotografů to skoro ani nemá smysl zakládat. A hlavně tenhle člověk zatím vůbec neví, co más těma fotkama udělat a nemá ani možnost to nijak zjistit, protože v galerii vůbec není žádný odkaz na odpovědnou osobu.